اشیاء ساخته شده به‌وسلیه‌ی «عروسک تاینی تیرز(Tiny tears)»

از اشیاء موجود، ۱ شیء به‌وسیله‌ی «عروسک تاینی تیرز(Tiny tears)» ساخته شده‌است.

Tiny Tears

تاینی تیرز به معنی اشک های کوچک یکی از عروسک های محبوب دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی بود که توسط شرکت عروسک سازی آمریکایی کاراکتر تولید شد. این عروسک ها در انواع گوناگون و سایزهای متفاوت به بازار عرضه گردید، که البته طی سال ها دستخوش تغییرات ظاهری زیادی گردید. اما ویژگی منحصر به فردی که این عروسک ها به آن مشهور بودند همواره حفظ گردید: اشکهای واقعی عروسک هنگام گریه. در گوشه های چشم این عروسک ها سوراخ هایی قرار داشت که پس از نوشیدن آب از بطری مخصوص خود با فشاری که به شکم عروسک وارد می شد اشک های واقعی از چشمانش سرازیر می شد. نام سازنده این عروسک ها در پشت گردن آنها نوشته می شد. متاسفانه عروسک های اولیه به دلیل اینکه از جنس پلاستیک بودند کاملا خورد شده و از بین رفتند زیرا پلاستیک در معرض نور خورشید، آب و به طور کلی استفاده زیاد پوسیده می شود.

لباس این عروسک ها معمولا صورتی و سفید بود و در کاتالوگ ها همراه با لباس های کامل نوزادی نشان داده می شدند. حداقل چیزی که همراهشان بود بطری شیر و لوله حباب ساز بود که در دهان باز عروسک قرار می گرفت. با ریختن کمی محلول صابونی داخل محفظه این حباب ساز، با فشار شکم عروسک از دهانش حباب هایی خارج می شد.

ویژگی منحصر به فرد دیگری که این عروسک ها داشتند مربوط به چشمان آنها می شد. عروسک های پلک متحرک معمولا طوری ساخته می شوند که وقتی در حالت افقی قرار می گیرند چشمان آنها بسته می شود اما این عروسک ها با چشمان باز خوابانده می شدند و بعد از کمی حرکت عقب و جلو به صورت لالایی چشمان عروسک به آرامی بسته می شد.

منبع:

http://www.dollinfo.com

برگردان : ویدا محمدی